Effektivitet och automatisering: Hydroscand leder vägen med Shelf Refill


2024-06-10

Bild:Hydroscand

I en värld där tid är pengar och effektivitet är nyckeln till framgång, finns Hydroscands VMI-tjänst Shelf Refill. Tjänsten är utformad för att automatisera och effektivisera hanteringen av slang och ledningskomponenter för deras kunder, och skapar därmed en smidigare och mer produktiv verksamhet. 

Hydroscand Shelf Refill är en skräddarsydd VMI-lösning som bygger upp och fyller på kunders lager med nödvändiga komponenter. VMI, som står för Vendor Managed Inventory, innebär att leverantören eller producenten tar på sig ansvaret för lagerhållning och distribution. Med den växande insikten bland kunderna om fördelarna med att outsourca lagerhanteringen av slang- och ledningskomponenter kan Hydroscand erbjuda en lösning som frigör värdefull tid för kunderna att fokusera på sin kärnverksamhet.

– Hydroscand Shelf Refill är inte bara en tidsbesparare, den är en strategisk resurs som gör det möjligt för våra kunder att fokusera mer på sin kärnverksamhet och mindre på logistiken kring komponenthantering, säger Mattias Nord, försäljningsansvarig för högtryck på Hydroscand AB.

Genom att skräddarsy lagerhållningen efter varje kunds unika behov, garanterar Hydroscand att rätt produkter alltid finns tillgängliga. Detta minskar risken för driftstopp och ökar produktiviteten genom att eliminera tidigare krävande beställningsprocesser och långa väntetider för leveranser.

Hydroscand Shelf Refill är tillgänglig för alla deras kunder som vill optimera sin verksamhet och säkerställa kontinuerlig produktion utan onödiga avbrott. Tjänsten är ett exempel på hur Hydroscand leder vägen inom hydraulik- och industrisektorn genom innovativa lösningar som direkt adresserar och löser kundernas utmaningar.

Senaste tillskottet för att stärka upp efterfrågan av VMI-tjänsten Shelf Refill hos Hydroscands kunder i Malmö, Lund och Eslöv med omnejd är Mathilda Nilsson.

– Jag har jobbat ett tag på Hydroscand så jag kan företaget och vet nyttan och värdet vi levererar till våra kunder. I det här uppdraget ser jag fram emot att fokusera på och säkerställa att våra kunder i regionen har och får det de behöver, och att de är nöjda med oss som partner. Den här tjänsten har många fördelar som jag vill att fler kunder upptäcker, säger Mathilda Nilsson, VMI-säljare på Hydroscand AB.


Källa: Hydroscand