Bilia har förlängt sitt avtal med Würth i ytterligare 3 år, och avser marknaden i Sverige, Norge och Danmark. Avtalet, som är värt ca 75 miljoner SEK, gäller produkter, material och utbildningar för service och underhåll av fordon i Norden.
Avtalet innebär att Würth även fortsättningsvis är exklusiv leverantör av verktyg, maskiner, förbrukningsmaterial och produkter för personligt skydd till Bilia under en treårig avtalstid som löper 2015-2017. Under avtalstiden kommer Würth även att kunna leverera utbildningar för Bilias personal.
-Vi har valt att förlänga avtalet med Würth för att de under de senaste 3 åren bl.a. har hjälpt till att sänka våra kostnader samt gett oss en effektivare hantering av förbrukningsmaterial, säger Anders Rydheimer, marknads- och kommunikationschef på Bilia.
-Vårt förlängda avtal med Bilia är ett kvitto på att vi har ett bra erbjudande i alla tre länder och att vi jobbat med rätt projekt under de första 2,5 åren. Det hjälper oss också att i lugn och ro få fortsätta med de projekt som pågår, och som kommer att leda till ytterligare sänkta kostnader för Bilia. Vi ser också att med våra produkter och utbildningar hjälper vi våra kunder att öka sin lönsamhet på verkstaden, säger Niklas Ölmestrand, Key Account Manager på Würth Svenska AB och avtalsansvarig för Bilia. Vi ser fram emot det förlängda partnerskapet eftersom det innebär ett nära samarbete om tid, resurser och logistik – och det är så vi vill ha det med våra kunder.
Avtalet innebär också att Bilia kommer fortsätta att använda Würths servicekoncept ORSY (Ordning och Reda Satt i System). ORSY-systemet innebär att Würth ansvarar för att Bilia har rätt produkter och att logistiken fungerar.
-ORSY är en del av vårt helhetskoncept, ”Würth hela vägen”, säger Niklas Ölmestrand. Det är ett helhetserbjudande med produkter, tjänster, lösningar och kompetens som är designat för att spara kundens tid. Att Bilia har valt att satsa vidare på det är förstås otroligt spännande och roligt.
Källa: Würth Svenska AB